Handelsbetingelser hos Huset 17

Kære Kunde
Vi håber at du får en god oplevelse, når du handler på Huset 17s Webshop. 
Du kan her på siden finde svar på de fleste spørgsmål om handel på Huset 17s webshop.
Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på mail: [email protected] 

Generelle oplysninger

Huset 17
Jernbanegade 17
8400 Ebeltoft
CVR nr.: 38294318
Telefon: +45 29402970
Email: [email protected]

Ordrebehandling

Ved bestilling på Huset 17 modtager du automatisk en ordrebekræftelse med et ordrenummer indenfor 24 timer. Hvis du ikke har modtaget en mail fra os så tjek evt. dit spamfilter eller kontakt os på mail.
Du vil modtage en kvittering når din ordre er pakket og afsendt.

Priser

Hos Huset 17 er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Huset 17 modtager betaling med Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Huset 17 tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 12 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Ved ordre over 499 Kr. tilbyder vi fri fragt til nærmeste GLS pakkeshop.
Ved ordre under 499 kr. tilbyder vi følgende leveringsform og priser:
- Levering til nærmeste GLS pakkeshop, 49 kr.
- Privat levering med GLS, 75 kr.
Vi sender til hele Danmark.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS.
Den forventede leveringstid er 2-4 hverdage efter bestillingen.

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

Ombytning

Ønsker du at bytte en vare købt på Husets 17 webshop så kan du enten bytte den i vores fysiske butik i Ebeltoft  (mod fremvisning af kvittering) eller benytte vores returseddel her og sende den til os sammen med din returvare. Skriv på sedlen hvad du ønsker at ombytte til, så sender vi den nye vare fragtfri til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag hvor du modtager ordren.
Varen skal returneres ubrugt og i samme stand som du modtog den.
Du skal selv dække alle omkostninger forbundet med returnering.
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i Huset 17 webshop samt i vores fysiske butik.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager varen. Varer køb i vores fysiske butik skal købskvittering medbringes.
Senest 14 efter købet skal du sende os en mail på [email protected], som du tydeligt mærker med RETUR og dit ordrenummer. Du bedes vedlægge vores fortrydelsesformular i mailen. Du har 14 dage til at sende varen retur, efter du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Ved returnering af vare købt på Huset 17 kan du enten returnere den i butikken eller sende den retur til os. Vær opmærksom på at pakken skal sendes retur direkte til Huset 17
Varen sendes retur til

Huset 17
Jernbanegade 17
8400 Ebeltoft

Returvarer skal sendes direkte til Huset 17, ikke til pakkeshop. Sendes de til pakkeshop, risikerer du at få dem retur, da vi ikke altid har mulighed for at afhente. 
Ved mistet fortrydelsesret, f.eks. i tilfælde af værdiforringelse (læs mere ved  punkt - fortrydelsesret) som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 
Fragtomkostninger refunderes ikke. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og udfylder og vedlægger vores fortrydelsesformular
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshop eller pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten

Varer som er fremstillet efter kundens eget ønske.
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret f.eks. crem, scrubs og sæbe, og hvor forseglingen er brudt efter levering.
Varer der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
Varer hvor plomberingen er brudt.
Aviser, tidskrifte eller magasiner.
Varer der forringes eller forældes hurtigt.
Varer nedsat med 50% og over.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har betalt for varen retur. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Huset 17 vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

Huset 17
Jernbanegade 17
8400 Ebeltoft

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Huset 17. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]